Project “Fluitend naar je werk”

Project Fluitend naar je werk

Het is echt een kwestie van mentaliteit! In de Nederlandse versie van de Disney-tekenfilm Sneeuwwitje zingen de kabouters: Heigh-ho, heigh-ho, je krijgt het niet cadeau. En in de Spaanse: Hi-ho, hi-ho, nos vamos a cenar: we gaan lekker eten! En: Marchemos al hogar: laten we naar huis gaan!
Positief naar het leven kijken, dat is het verschil!

Van werken hoef je niet moe en chagrijnig te worden, het is juist een goede reden om van het leven te genieten. Je wordt er zelf beter van en daardoor ook de mensen om je heen.

Dia1De motivaties om te gaan werken kunnen heel divers zijn. Heb je je ooit afgevraagd: waarom werken de mensen in mijn bedrijf? 

Dia2    Dia3

De juiste balans tussen werk en privéleven is nog steeds een item voor bedrijven.
Problemen thuis kunnen óók een probleem voor de werkgever worden.

Het bereiken van een optimaal werkklimaat waarin de medewerkers, fulltimers en parttimers, met plezier hun werk doen en in staat worden gesteld dit werk met hun privé-situatie in balans te brengen, is een taak voor bedrijven en organisaties.
De werkgever moet hierbij uitgaan van een win-win gedachte: mijn personeel is mijn kapitaal


4 etappen van het projectetappen

Etappe van de “Bewustwording”
Etappe van “Vaststellen van doelen”
Etappe van “Cultuur maken”
Etappe van “Implementatie”
In de loop van deze 4 etappen maken wij een diagnostiek van de fase waarin het bedrijf zich bevindt. We definiëren en ontwerpen een nieuwe gezinsvriendelijke en privé-vriendelijke cultuur.

Dia4
Wat kan O.F.A voor bedrijven betekenen?

Beoogde resultaten voor bedrijven na deelname aan het project “Fluitend naar je werk”

1. Verlagen van het ziekteverzuim
2. Diversiteit bij het personeel in het bedrijf
3. Toegang voor vrouwen tot de hogere lagen van het bedrijf.
4. Vasthouden van talenten in het bedrijf.
5. Motivatie van het personeel dat beter gaat werken.
6. Respect en waardering voor elkaar en daardoor het
verbeteren van de werksfeer op de verschillende
afdelingen.
7. Het zich weten te profileren als een modern bedrijf

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>